Komunikacja w kontekście realizacji Programu Dobrowolnych Odejść

Współcześnie, pracodawcy oraz specjaliści do spraw HR coraz częściej doceniają rolę efektywniej komunikacji z pracownikami, która może przełożyć się na atmosferę, efekty pracy oraz ich aktywność.

Ma to szczególne znaczenie w kontekście Programu Dobrowolnych Odejść.

Dlaczego komunikacja gra tak istotną rolę?

Co sprawia, że efektywna komunikacja w ramach PDO jest tak ważna? Przede wszystkim – jest to rozwiązanie, które pomaga ukrócić lub zminimalizować różnego rodzaju domysły, absurdy i niedomówienia, jakie mogą krążyć wśród pracowników, a które są zupełnie naturalne, jeśli ze strony pracodawcy nie padają żadne konkrety czy wyjaśnienia dotyczące bieżącej sytuacji, planowanych zmian i kroków, jakie w przyszłości mają zostać podjęte. Brak klarownych informacji może być dla pracowników niestety bodźcem do „tworzenia” własnych, często kompletnie mijających się z prawdą historii, co z kolei jest w stanie doprowadzić do niepotrzebnej paniki i niezwykłego stresu.

Komunikacja, jako źródło inspiracji do działania

W przypadku Programu Dobrowolnych Odejść, bardzo duże znaczenie ma jego umiejętne zaplanowanie. Pracodawca musi tak zaprojektować cały proces, by do programu ostatecznie przystąpili odpowiedni pracownicy. Istotną kwestią są więc ich oczekiwania i potrzeby, których spełnienie mogłoby skłonić konkretne osoby do podjęcia tego kroku. Odpowiednio poprowadzona strategia komunikacyjna jest za to bardzo bogatym źródłem informacji o naszych pracownikach, a zdobyta w ten sposób wiedza, może stać się dla firmy inspiracją do działania, pomocną w zakresie organizowania Programu Dobrowolnych Odejść. Pracodawca, który dobrze zna swoją kadrę powinien wiedzieć, jakie warunki PDO mogą okazać się dla niej wystarczająco atrakcyjne.

Trudno więc przecenić wydajną komunikację w odniesieniu do Programu Dobrowolnych Odejść, stąd nie należy lekceważyć jej roli, ale wręcz przeciwnie, skupić się na opracowaniu adekwatnej strategii, która pomoże między innymi, uspokoić nastroje w firmie i rozjaśnić ewentualnie niedomówienia, jakie niekiedy stają się źródłem kłopotliwych konfabulacji.

Posted in Inne.

KWOP.pl

Poruszamy kwestie związane ze zbyt niską wartością kwoty wolnej od podatku, publikujemy aktualności na temat projektu jej podwyższenia oraz udostępniamy porady podatkowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Commentluv