Odszkodowanie za odwołany lot? Zwróć się o pomoc do profesjonalistów

0
27

Uważasz, że należy Ci się odszkodowanie za odwołany lot, ale linia nie chce wypłacić Ci pieniędzy? Niestety osób w Twojej sytuacji jest wiele, a linie lotnicze rzeczywiście bardzo często unikają wypłacania dodatkowych odszkodowań, ograniczając się co najwyżej do zwrotów za bilety. W przypadku odwołania lotu jednak masz szansę walczyć i nie możesz się poddawać.

Otrzymanie odszkodowania jest możliwe, bo w końcu zapłaciłeś za usługę, stawiłeś się na miejsce, a nie dotarłeś do miejsca docelowego przez odwołanie lotu, do którego doszło nie z Twojej winy. Zmarnowałeś przez to czas, a zwykle również i pieniądze, np. na zarezerwowane hotele czy wynajęty samochód. Co zrobić w takiej sytuacji?

Odszkodowanie za odwołany lot – co powinieneś wiedzieć?

Co zrobić, aby doszło do wypłaty odszkodowania za odwołany lot? Z pewnością spotkałeś się kiedyś ze stwierdzeniem, że w takiej sytuacji możesz liczyć jedynie na zwrot środków za bilety. Nie do końca jednak jest to prawda.

Przy odwołaniu lotu niezwykle istotna jest jego przyczyna. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, spróbuj już na lotnisku ustalić z załogą przyczynę zdarzenia. Może być to przydatne później, w przypadku ubiegania się o odszkodowanie.

Co robić w przypadku odwołania lotu?

Przewoźnik lotniczy w chwili odwołania lotu powinien zaoferować Ci zwrot kosztów lub zmianę planu podróży. Podobnie jak opóźniony lot, całkowicie odwołane połączenie pozwala Ci na szukanie pomocy już na lotnisku. Pracownicy linii często od razu oferują pasażerom np. lot zastępczy, nie każdemu jednak to odpowiada.

Często wiąże się to z niewygodnymi rozwiązaniami, zmianami godzin czy problemami na dalszych etapach podróży, np. w przypadku pasażerów, którzy jeszcze mieli się przesiadać do innej maszyny po zakończeniu pierwszego lotu.

W takiej sytuacji zawsze dokładnie przemyśl, które rozwiązanie jest dla Ciebie najkorzystniejsze i nie podejmuj pochopnych decyzji. Pamiętaj też, że zawsze możesz złożyć wniosek o odszkodowanie do linii lotniczych, choć zwykle łatwiej jest skorzystać z pomocy doświadczonej kancelarii, która wie, jak dokładnie powinno się postępować w tej szczególnie stresującej sytuacji.

Odwołanie lotu – i co dalej?

Prawa pasażerów linii lotniczych są klarowne, musisz jednak liczyć się z tym, że odszkodowanie za odwołany lot nie jest przyznawane automatycznie. Oznacza to, że Twój wniosek zostanie indywidualnie rozpatrzony i poddany analizie, podobnie jak cała sytuacja. Dopiero gdy linia lotnicza lub biuro podróży uzna, że rzeczywiście należy Ci się zadośćuczynienie, będziesz mógł liczyć na wpływ dodatkowych środków.

Właśnie dlatego tak istotne jest złożenie odpowiedniego wniosku we właściwej formie. Można dokument wysłać pocztą, jak również złożyć go w biurze obsługi operatora, czy online. Aby jednak spełnił swoje zadanie, musi być dobrze uargumentowany oraz powinien zawierać wszystkie odpowiednie informacje.

Znaleźć się w nim powinny m.in. Twoje dane oraz informacje o linii lotniczej, od której domagasz się odszkodowania. Pominąć nie można także szczegółowych danych lotu, który się nie odbył oraz dokładnego opisu okoliczności zdarzenia. Na tym etapie wartościowe okazać się mogą wiadomości otrzymane od obsługi linii jeszcze na lotnisku.

W piśmie zawrzeć powinieneś również swoje żądanie, dotyczące formy odszkodowania, na której Ci zależy. Nie zapomnij też o załącznikach, takich jak np. bilety, karty pokładowe, paragony potwierdzające poniesienie przez Ciebie dodatkowych kosztów i wszystkim, co potwierdzi Twoją wersję wydarzeń.

Tekst powstał przy współpracy z Odszkodowania Wrocław.

Skomentuj artykuł