Czym jest remarketing Google Ads i jak prawidłowo go przeprowadzić?
Osoby, które odwiedziły stronę internetową, mogą już w przyszłości na nią więcej nie zajrzeć. Nie jest to jednak korzystne dla jej właściciela, dlatego warto zadbać o to, aby ponowne nakierować użytkowników na swoją witrynę. Idealnie sprawdza się do tego remarketing Google Ads. Jest to skuteczne narzędzie reklamowe, które pozwala na subtelne przypomnienie o niedokończonych zakupach, ostatnio przeglądanym produkcie itd. Remarketing polega na wyświetlania spersonalizowanych reklam graficznych na różnych stronach www, dzięki czemu można zwiększyć ruch na witrynie i konwersję.
W jaki sposób wykorzystać remarketing Google Ads?
Remarketing to świetne narzędzie do budowania świadomości marki, co jest obecnie kwestią kluczową dla każdej firmy. Im większa będzie rozpoznawalność marki, tym lepiej, bo zwiększa to szanse na dokonanie zakupu lub chociażby wysłanie zapytania przez potencjalnego klienta. Konieczne jest dotarcie do użytkowników, którzy odwiedziły już stronę, ale nie wykonały na niej żadnych działań. Za pomocą remarketingu możliwe staje się wejście w interakcje z klientem, przypomnienie mu o sobie w nienachalny sposób. Jeśli Internauta ma wrócić na witrynę, to należy wyświetlić mu ogólne informacje o swojej firmy lub ofercie. Już nawet zobaczenie logo ma duże znaczenie, bo oddziałuje na świadomość. Istotne jest to, aby kierować reklamy graficzne osobom, które miały już styczność z firmą. Remarketing Google Ads to świetny sposób na przypomnienie klientom o konkretnych produktach lub usługach, które były przez nich wyświetlane. Działania mają na celu zachęcenie do ponownego zapoznania się z oferta. Remarketing świetnie sprawdza się również jako narzędzie do odzyskiwania porzuconych koszyków, które są zmorą każdego sprzedawcy. Należy stworzyć reklamę, która zachęci do dokończenia procesu rejestracyjnego lub zakupowego.
Różne formy remarketingu
Remarketing daje wiele możliwości, dostępne są różne rodzaje reklam, a każda z nich działa na nieco innej zasadzie. Należy dobrać reklamę do sytuacji i efektów, jakich chce się uzyskać. Świetną opcją jest remarketing w wynikach wyszukiwania, który stosuje się w przypadku osób, które już odwiedziły stronę www, weszły z nią w interakcję. Remarketing w sieci wyszukiwania warto wykorzystać w przypadku kampanii promujących drogie słowa kluczowe. Zaletą tego rozwiązania jest wyświetlanie reklam wyłącznie docelowej grupie odbiorców, czyli osobom rzeczywiście zainteresowanym danym produktem czy usługą.
Można zaproponować klientowi atrakcyjny kod rabatowy lub jakąś specjalną ofertę, aby zachęcić do sfinalizowania transakcji na konkretnej stronie internetowej. Z kolei remarketing w sieci Google ma postać reklamy graficznej lub tekstowej, która śledzi użytkowników strony www. Ma ona na celu skrócenie drogi powrotnej do firmowej strony, wystarczy szybkie kliknięcie, aby użytkownik znalazł się na niej ponownie. Jest to też sposób na zapadnięcie w pamięć potencjalnemu klientowi, zwiększenie świadomości marki. Świetną opcją będzie również remarketing dynamiczny, który polega na przypominaniu użytkownikom o produktach, które wcześniej oglądali i zachęcenie ich do zakupu.
Skomentuj artykuł
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.